58.Προσωπικά θέματα 2:
14 Μαρτίου 1982: Μία ημερομηνία-σταθμός για την
προσωπική και επαγγελματική μου ζωή!
Μετά το παραπάνω περιστατικό που συνέβη στο σχολείο,στις 14 του Μάρτη 1982,το κλίμα πλέον αντιστράφηκε τόσο πολύ και μέσα μου και στον κόσμο.Ούτε εγώ πλέον ήθελα να μείνω,αλλά - πιθανόν - ούτε και οι γονείς!Γι'αυτό και αποφάσισα να αποχωρήσω,αλλά πώς!Κανείς,βέβαια,δεν μου ζήτησε να φύγω,αλλά αυτό που συνέβη ήταν μεγάλη προσβολή προς το πρόσωπο του δασκάλου,το σχολείο και το πνεύμα που αυτό εκπροσωπεί και δύσκολα,επομένως,θα μπορούσε να περάσει από μένα ως μη γενόμενο!Εκείνο πλέον που με απασχολούσε ήταν μόνο πού έπρεπε να δοθεί η απάντηση,ώστε να έχει κατά το δυνατόν και κάποιο αποτέλεσμα!Έτσι,κατέληξα σ'αυτούς που θεωρούσα τότε υπεύθυνους - με τη γενική σημασία του όρου - για το συγκεκριμένο συμβάν,αλλά και για τη γενικότερη κατάσταση στη χώρα μας:στους επισήμους!Αργότερα,βέβαια,- όταν πλέον είχα βγάλει πιο ασφαλή συμπεράσματα - κατάλαβα ότι ενδεχομένως κανείς από τους ανθρώπους της Κοινότητας της Αμαλιάπολης να μη συμμετείχε στο περιστατικό του σχολείου!Πέρα από τον μικρο...κοτζαμπάση,όπως ανέφερα - που δεν ήταν μέλος του κοινοτικού συμβουλίου - να μην γνώριζαν καν αυτοί οι άνθρωποι για τα σχέδια κάποιων άλλων εναντίον του δασκάλου,εναντίον του θεσμού του σχολείου και εναντίον του έργου που συντελούνταν μέσα σ'αυτό!Είναι τόσο καλά μελετημένες οι κινήσεις αυτών των κύκλων,ώστε είναι αδύνατο να τις καταλάβει ακόμα και ένας που συμμετέχει,με κάποιο ατομικό ρόλο,σ'έναν ευρύτερο σχεδιασμό που δεν γνωρίζει ο ίδιος!Δεν γνωρίζει,δηλαδή,ούτε το πώς είναι οργανωμένο ένα σχέδιο,ούτε γιατί,ούτε ποιος ο τελικός στόχος!Μπορεί απλώς,να συμμετέχει,παραπλανητικά,με ένα φαινομενικά "αθώο"ρολάκι που τον ξεπερνά,γιατί συμμετέχουν και άλλοι που εκείνος δεν έχει υπόψη του!Συμβαίνει,ας πούμε,όπως σε μία συναυλία:Όλοι κοιτάζουν το μαέστρο,αλλά κανείς το διπλανό του - ο οποίος ενδεχομένως και να μην υπάρχει καν δίπλα του!Εδώ μιλώ γενικά,βέβαια,και όχι μόνο για τη δική μου περίπτωση.Οπωσδήποτε θα υπάρχουν και κάποιοι,οι οποίοι και κίνητρα - ή και κέρδη - μπορεί να έχουν σε έναν σχεδιασμό,αλλά και γνώση σε ό,τι σχεδιάζεται.Αυτοί,όμως,είναι πολύ λίγοι!Αλλιώς το σχέδιο θα διέρρεε ή θα αποτύγχανε!Ε,αυτούς τους καλύπτει απολύτως το κύκλωμα της απάτης!
14 Μαρτίου 1982: Μία ημερομηνία-σταθμός για την
προσωπική και επαγγελματική μου ζωή!
Το ότι τα ανθρώπινα πάθη και οι σκοπιμότητες αποτέλεσαν πάντοτε τα πιο ακραία - αλλά και φτηνά συνάμα - ελατήρια στους σχεδιασμούς των ισχυρών του κόσμου,αυτό είναι πέρα από κάθε αμφιβολία και αμφισβήτηση.Πόσω μάλλον όταν αυτό μπορεί να γίνει - μέσω παραπλανητικών τρυκ και εφφέ- με καμουφλαρισμένο και αιτιολογημένο τρόπο,ώστε και αληθινό να φαίνεται στον κόσμο και τα σχέδιά τους να προωθούνται,χωρίς πλέον καμία αντίσταση από κανέναν!
Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να προλογίσουμε το παρακάτω - και όχι μόνο βέβαια -περιστατικό που μου συνέβη στις 14 Μαρτίου 1982,μία ημερομηνία-σταθμός για τις μετέπειτα εξελίξεις,τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό για μένα επίπεδο!Με αυτό το περιστατικό,οι αναγνώστες του "Φηγουσιώτη"θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μία πρώτη - αλλά πολύ μικρή μόνο - γεύση από τη μεθοδολογία κάποιων κύκλων που έχουν αναγάγει σε επιστήμη και έδωσαν προς χρήση στις σύγχρονες κοινωνίες την καμουφλαρισμένη απάτη!Έπρεπε να καλυφθούν,βλέπεις,και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φαρέτρα των δολίως κινούμενων,μία φαρέτρα που είχε χάσει αρκετά σε δύναμη,φαντασία και τεχνική!
Τίποτε δεν προμήνυε αυτό που θα ακολουθούσε,όταν κατά τις δέκα το πρωί ξεκινούσα με το αυτοκίνητό μου από τη Νέα Αγχίαλο Μαγνησίας,όπου και διέμενα τότε με την οικογένειά μου,με κατεύθυνση την Αμαλιάπολη Αλμυρού,ένα παραθαλάσσιο και αρκετά τουριστικό μέρος,κοντά στη Σούρπη.Στο χωριό αυτό ήταν η οργανική μου θέση,μετά το 1978 όταν και επέστρεψα από τη Γερμανία,όπου είχα υπηρετήσει ως δάσκαλος στα εκεί ελληνικά σχολεία.
Στις 11 το πρωί,ημέρα Κυριακή,είχαμε ορίσει να γίνει η συγκέντρωση γονέων στο παραπάνω μονοθέσιο (τότε) σχολείο.Η συγκέντρωση,βέβαια,ήταν παιδαγωγικού χαρακτήρα,αλλά με τους γονείς είχαμε συμφωνήσει - σε μία προηγούμενη συγκέντρωση του Φλεβάρη - να συζητήσουμε ξανά και να καταλήξουμε σε ΤΕΛΙΚΕΣ αποφάσεις,στις 14 του Μάρτη,και για ένα άλλο φλέγον ζήτημα που αντανακλούσε έντονα τις συνέπειές του στη λειτουργία του σχολείου!
Ποιο ήταν το φλέγον ζήτημα!
Πρoτού μιλήσω για το προαναφερθέν φλέγον ζήτημα,θα ήθελα να κάνω μία διευκρίνηση.Στο σχολείο αυτό είχα διδάξει μία μόνο χρονιά,την πρώτη μετά την επιστροφή μου από τη Γερμανία.Τα επόμενα τρία χρόνια,μετά τον πρώτο μήνα της νέας σχολικής χρονιάς,έπαιρνα πάντα απόσπαση σε σχολεία που βρίσκονταν κοντά στη Νέα Αγχίαλο.Τον τέταρτο,όμως,χρόνο αποφάσισα να μην πάρω απόσπαση και να παραμείνω στην οργανική μου θέση,διανύοντας καθημερινά μία απόσταση εκατό περίπου χιλιομέτρων (πήγαινε-έλα),πότε με το αυτοκίνητό μου και πότε με το λεωφορείο.
Ο λόγος που πήρα τότε αυτή την απόφαση ήταν ο εξής:Τον τέταρτο αυτό χρόνο της απουσίας μου από την οργανική μου θέση,βρήκα ένα σχολείο κυριολεκτικά διαλυμένο,τόσο από την άποψη της λειτουργίας του όσο - και κυρίως - από την άποψη του επιπέδου των μαθητών!Αν εδώ,βέβαια,νομίσουν κάποιοι ότι προσπαθώ να επιρρίψω ευθύνη στο συνάδελφο που με αντικαθιστούσε,λάθος κατάλαβαν.Ο συνάδελφος ήταν ένα εξαιρετικό παιδί,νέος στην ηλικία - και ανύπαντρος ακόμα - αλλά αντιμετώπιζε ένα μεγάλο οικογενειακό πρόβλημα.Είχαν πεθάνει και οι δύο γονείς του,αφήνοντας πίσω τέσσερα ακόμα παιδιά,όλα σχολικής ηλικίας!Ο συνάδελφος,λοιπόν,αυτός,εκτός από το μονοθέσιο σχολείο με το μεγάλο φόρτο εργασίας,το πρωινό ξύπνημα από τις πέντε τα χαράματα και τα ογδόντα χιλιόμετρα πηγαινέλα,καθημερινά, επιπλέον είχε να φροντίσει και τα τέσσερα αδερφάκια του!Η ευθύνη ανήκε στον τότε Επιθεωρητή της Περιφέρειας Αλμυρού,ο οποίος,ενώ γνώριζε το πρόβλημα του συναδέλφου,δεν τον τοποθέτησε σε ένα από τα πολυθέσια σχολεία του Αλμυρού - όπως εκείνος τον παρακαλούσε - ώστε και περισσότερο ελεύθερο χρόνο να έχει στη διάθεσή του αλλά και λιγότερο φόρτο εργασίας.Θέλετε και την αιτιολογία του Επιθεωρητή;Δεν υπήρχε,λέει,κενή θέση στα σχολεία του Αλμυρού και σαν νέος που ήταν έπρεπε - ως είθισται -να υπηρετήσει σε σχολεία της περιφέρειας!Τα ίδια και τα ίδια σ' αυτό τον τόπο:ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στ'αλεύρι!
Έτσι,λοιπόν,εγώ - ο άλλοτε ενοχοποιηθείς εντέχνως στους έχοντες"ευήκοα" ώτα ακόμα και για την....άλωση της Τροίας! - βρέθηκα μπροστά σε μία τέτοια ζοφερή κατάσταση που με εξόργισε και τότε ήταν που λειτούργησε,όπως πάντα, μέσα μου το φιλότιμο και η συναίσθηση της ευθύνης!Αποφάσισα να παραμείνω τη χρονιά εκείνη στην οργανική μου θέση και να ξεκινήσω μία τεράστια προσπάθεια ανόρθωσης του σχολείου.Και όταν λέω εδώ "τεράστια προσπάθεια",κυριολεκτώ!Οι βασικοί μου στόχοι ήταν δύο:το ανέβασμα του επιπέδου των μαθητών και η ενίσχυση των εσαεί υπομηδενισμένων οικονομικών του σχολείου!ΑΥΤΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΦΛΕΓΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ!
Σε ό,τι αφορά τον πρώτο στόχο,η πρώτη μου κίνηση ήταν να φτιάξω ένα πρόχειρο τυπογραφείο - εκτυπωτή,αν θέλετε.Στα σχολικά μας βιβλία τότε δεν υπήρχαν ακόμα έτοιμες ασκήσεις,όπως τώρα,ώστε να καλύπτεται επαρκώς η ανάγκη των σιωπηρών εργασιών που είναι το κλειδί στη διδακτική λειτουργία και μαθησιακή διαδικασία του μονοθεσίου σχολείου,ούτε φωτοτυπικά μηχανήματα είχαμε στη διάθεσή μας εκείνη την εποχή.Με το πρόχειρο,λοιπόν,αυτό τυπογραφείο - ένα μείγμα ζελατίνης μέσα σε ένα γαλβανιζέ ορθογώνιο πλαίσιο - είχα τη δυνατότητα να βγάζω πολλά αντίγραφα εργασιών και σχεδίων,τα οποία ετοίμαζα,βέβαια,στο σπίτι,γράφοντάς τα με εκτογραφική μελάνη πάνω σε ειδική μεμβράνη.Μετά από τρεις μόνο μήνες,τα αποτελέσματα που είχα με τους μαθητές μου ήταν,όντως,εντυπωσιακά!Αν,όμως,σας πω πόσο χρόνο χρειαζόμουν στο σπίτι για να προετοιμάσω τότε όλο αυτό το υλικό,για μία πιο αποδοτική διδασκαλία,θα εκπλαγείτε:πέντε περίπου ώρες σε καθημερινή βάση!Ήρθε κι "έδεσε",όπως λέμε:μονοθέσιο σχολείο,μαζί με τα τόσα άλλα πρόσθετα προβλήματα!
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο στόχο - τα οικονομικά του σχολείου - θα μιλήσουμε πιο κάτω.Το μόνο,που θα ήθελα εδώ να προσθέσω,είναι ότι τα χρήματα που χρειάστηκα ακόμα και για το πρόχειρο τυπογραφείο τα είχα βάλει από την τσέπη μου!Το ίδιο,τις περισσότερες φορές,συνέβαινε και με τα απαιτούμενα για τη λειτουργία του υλικά!
Οι ενέργειές μου για τα οικονομικά του σχολείου!
Για το οικονομικό πρόβλημα του σχολείου - το φλέγον ζήτημα,όπως είπα πιο πάνω - επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω το προσωπικό μου αρχείο.Στις προσωπικές μου σημειώσεις,τις οποίες σήμερα έχω στο αρχείο μου σε έντυπη μορφή,έγραφα τα εξής:"Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς,στο σχολείο δεν είχαμε ούτε κιμωλίες!Οι ανάγκες του καλύπτονταν στοιχειωδώς με κάποιες μικροεισφορές φιλότιμων γονέων και χρεωστικά σε διάφορα καταστήματα παρακείμενης κωμόπολης (Αλμυρό).Τα κρατικά κονδύλια σχεδόν ποτέ δεν επαρκούσαν ούτε για την εξόφληση αυτών των χρεωστικών υπολοίπων!Πολλές φορές,αναγκαζόμουν να καλύπτω ο ίδιος κάποια μικροέξοδα για την αγορά υλικών που μου ήταν αναγκαία για την καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος".
Προβληματίστηκα πολύ,είναι αλήθεια,για το πώς το σχολείο θα μπορούσε να εξοικονομήσει κάποια χρήματα.Γι'αυτό,στις αρχές του Φλεβάρη,αποφάσισα να κάνω μία συγκέντρωση γονέων,προκειμένου να συζητήσουμε για το οξύ οικονομικό πρόβλημα και,ει δυνατόν,να πάρουμε κάποιες κοινές αποφάσεις.Είχα ετοιμάσει μάλιστα και μία πρόταση που πίστευα ότι θα μπορούσε να φέρει αποτέλεσμα.Πρότεινα,λοιπόν,στους γονείς να στείλουμε σαν σχολείο τέσσερις-πέντε επιστολές - τις είχα ετοιμάσει ήδη,δηλαδή,και τις παρουσίασα στη συγκέντρωση - προς κάποιους ευκατάστατους ανθρώπους που είχαν τις βίλες τους λίγο πιο πέρα από το σχολείο.Σ'εκείνες τις επιστολές,δινόταν έμφαση στην κάκιστη οικονομική κατάσταση του σχολικού ταμείου και στην ανάγκη εξεύρεσης ελαχίστων,έστω,πόρων,ώστε το σχολείο να μπορεί να καλύψει στοιχειωδώς τις λειτουργικές του δαπάνες.Σε περίπτωση μάλιστα θετικής ανταπόκρισης αυτών των ανθρώπων,στις επιστολές γινόταν λόγος και για ευχαριστήρια δημοσίευση μέσω του Τύπου.Τους προαναφερόμενους επώνυμους και ευκατάστατους ανθρώπους δεν τους γνώριζα προσωπικά.Τους γνώριζαν,όμως,οι γονείς,κάποιοι από τους οποίους εργάζονταν κοντά τους,άλλοι ως κηπουροί,άλλοι ως οικιακοί βοηθοί,οικοδόμοι κ.λ.π.Ένας λόγος παραπάνω,σκεφτόμουν,οι άνθρωποι εκείνοι να προσφέρουν κάτι για τη μόρφωση εικοσιπέντε παιδιών που φοιτούσαν τότε στο σχολείο,το οποίο βρισκόταν πολύ κοντά τους.
Η λύση στο οικονομικό πρόβλημα,όπως εγώ την είχα σχεδιάσει στο μυαλό μου,ήμουν απόλυτα πεπεισμένος ότι ήταν και εφικτή και αποτελεσματική.Όμως,στη συγκέντρωση εκείνη φάνηκαν και οι πρώτες αντιδράσεις.Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων,βέβαια,δεν διαφωνούσε με την πρότασή μου,αλλά τρεις ήταν αρκετοί για να ματαιώσουν αυτό που ήταν σωστό και κάποιοι άλλοι θα ήθελαν.Ποιος ο λόγος που αντέδρασαν αυτοί οι τρεις;Δεν ήθελαν,λέει - όπως έμαθα αργότερα - να φέρουν σε δύσκολη θέση τα αφεντικά τους,από τα οποία εξασφάλιζαν το μεροκάματό τους!Άρα,συμφωνούσαν - λέω τώρα εγώ - να βάζω ο ίδιος από την τσέπη μου κάποια χρήματα για τη μόρφωση των παιδιών τους;Κάτι πληροφορήθηκα,ωστόσο,και έχω βάσιμους λόγους να πιστεύω ότι αυτοί οι τρεις ήρθαν προετοιμασμένοι για να αντιδράσουν!Κάπου είχα εκμυστηρευθεί τις σκέψεις μου - και την κίνηση με τις επιστολές - κάποιοι το πληροφορήθηκαν και αμέσως ξεκίνησε,όπως φάνηκε μετέπειτα,μία διαδικασία υπονόμευσης της πρότασής μου,προτού καν αυτή διατυπωθεί επισήμως στη συγκέντρωση.Και,μάλιστα,όχι μόνο υπονόμευσης της πρότασής μου,αλλά και φθοράς του προσώπου μου,σύμφωνα πλέον με τη νέα μεθοδολογία των κύκλων που προανέφερα!Αργότερα,πληροφορήθηκα και κάτι ακόμα:Ένας από τους τρεις είχε πει στους άλλους γονείς ότι "Ο δάσκαλος σπέρνει καινά δαιμόνια μεταξύ μας"!Πού τα είδε;Πίεσα κανέναν;Σε καμία περίπτωση!Έδειξα κάποια εμπάθεια - ή τοϋνμπικής,ας το πω, αντίληψης συμπεριφορά - προς τους ανθρώπους αυτούς;Ποτέ!Γενικότερα,στη ζωή μου - και όχι μόνο σ'αυτή την περίπτωση - ποτέ δεν ζήλεψα ανθρώπους που έχουν περισσότερα υλικά αγαθά από μένα.Άλλες ήταν - και είναι - οι δικές μου προτεραιότητες στη ζωή μου.Το χρήμα - και τα πολλά υλικά αγαθά - ποτέ δεν τα είδα ως προορισμό ζωής,αλλά μόνο ως μέσο που υποβοηθά αυτό τον προορισμό.Χωρίς να υποτιμώ - σε ατομικό επίπεδο - την αξία του παράγοντα "χρήμα",η δική μου βιοθεωρία,ωστόσο,κινούνταν κυρίως προς το πεδίο της γνώσης και της κοινωνικής προσφοράς.Θέλετε και κάτι ακόμα επ'αυτού;Αν στη ζωή μου είχα θέσει ως στόχο τα πολλά χρήματα,σας διαβεβαιώ ότι σε μεγάλο βαθμό θα τα είχα αποκτήσει!Ή μήπως πρότεινα να ζητήσουμε κάποια τεράστια ποσά από αυτούς τους ανθρώπους;Το αντίθετο,μάλιστα!Το πνεύμα των επιστολών διαπνέονταν από τη λογική της καλής προαίρεσης και της ελεύθερης επιλογής του καθενός.Ακόμα και ένα μικρό ποσό,είχαμε πει,για το σχολείο ήταν σημαντικό για την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα οικονομικά του.Και για να καταλάβει ο αναγνώστης για τι ποσά μιλάμε εδώ,ο δικός μου μισθός τότε ήταν γύρω στις 9 με 10.000 δραχμές.Για έναν μεγαλέμπορο ή βιομήχανο,επομένως,ένα ποσό της τάξης των πεντακοσίων ή και χιλίων δραχμών θεωρούνταν μάλλον ένα ασήμαντο ποσό.Πού,λοιπόν,το πρόβλημα που θα δημιουργούσαν οι επιστολές του σχολείου;Άλλωστε,είτε θετική είτε αρνητική,συλλογική θα ήταν η απόφαση με τους γονείς,την οποία απόφαση και θα σεβόμουν απολύτως.Τελικά,απόφαση σε εκείνη την πρώτη συγκέντρωση δεν πήραμε,αλλά αποφασίσαμε να ξαναδούμε το θέμα στην επόμενη συγκέντρωση της 14 του Μάρτη,μία συγκέντρωση,ωστόσο,που έμελλε να μη γίνει ΠΟΤΕ,αξαιτίας ενός πρωτοφανούς σε σύλληψη και εκτέλεση γεγονότος που είχε λάβει χώρα στο σχολείο εκείνη τη μέρα - ή καλύτερα κάποια στιγμή πριν από εκείνη τη μέρα!
Η ....διάρρηξη της συμφοράς!
Μόλις άνοιξα την πόρτα του σχολείου,κατά τις 10.40' το πρωί,στις 14 Μαρτίου 1982,αντίκρυσα μπροστά μου μία εικόνα φρίκης - περίπου σαν αυτές που βλέπουμε συχνά σήμερα στους τηλεοπτικούς μας δέκτες με τους σύγχρονους τζιχαντιστές ή χούλιγκανς!Κυρίως στο γραφείο του σχολείου και στο διάδρομο,κείτονταν σωρηδόν στο πάτωμα βιβλία,χάρτες και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιούσα στη διδασκαλία!Τι είχε συμβεί;Κάποιοι νοσηροί εγκέφαλοι,προκειμένου να ματαιώσουν την προαναφερόμενη συγκέντρωση γονέων - και όχι μόνο βέβαια - συνέλαβαν και εκτέλεσαν,εν ψυχρώ,μία εικονική - αλλά τελικά και πραγματική - διάρρηξη στο σχολείο!Στερούμενοι αυτοί στοιχειώδους λογικής,ανθρώπινης ευαιασθησίας και παιδείας,διέπραξαν αυτό το ανοσιούργημα στο σχολείο,χωρίς καν να είναι σε θέση να εκτιμήσουν το έργο που συντελούνταν μέσα σ'αυτό!Και να δείτε ότι θέλαν κάποιοι αργότερα να με πείσουν κιόλας ότι συνέβη πραγματική διάρρηξη στο σχολείο!Να πάρουν τι - ελεεινά υποκείμενα,επί το ελληνικότερο - από ένα σχολείο που δεν είχε δεκάρα στο ταμείο του,κάτι που ήταν ήδη γνωστό σε όλους;Βιβλία;Ε,αν είχε συμβεί κι αυτό - να πάρουν,δηλαδή,βιβλία για να διαβάσουν - αυτοί για μένα θα ήταν οι πιο συμπαθείς διαρρήκτες στην Ιστορία της ανθρωπότητας!Η ειρωνεία της τύχης εδώ είναι και το εξής:Αρκετά από τα βιβλία,που βρίσκονταν κατεστραμμένα στο πάτωμα,ήταν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου,για την οποία είχα αφιερώσει ένα μήνα περίπου για να την οργανώσω,πέρα από το κανονικό ωράριο των μαθημάτων,στην αρχή της σχολικής χρονιάς!Το μεσημέρι,σ'αυτό το διάστημα,δεν έφευγα για τη Νέα Αγχίαλο.Παρέμενα στο σχολείο μέχρι το βράδυ,τρώγοντας κάτι πρόχειρο που έπαιρνα μαζί μου!
Εδώ ήταν ολοφάνερο για ποιο λόγο έγινε αυτό το ιερόσυλο και χοντροειδώς στημένο περιστατικό - από τα πολλά,δηλαδή,που συνέβησαν σε βάρος μου,τόσο πριν απ' αυτό - στο εξωτερικό και κατά τη διάρκεια της επιστροφής μου στην Ελλάδα - όσο και μετέπειτα!Από ποιους βέβηλους;Κανείς δεν μίλησε ποτέ γι'αυτό!Μίλησαν,όμως,πολλοί...σοφοί μόνο για όσα "διέπραξα" εγώ λίγο αργότερα,όπως θα δούμε πιο κάτω!Αλλά ούτε και οι εφημερίδες θυμάμαι να έχουν γράψει κάτι για το περιστατικό αυτό.Αφού δεν το έδωσα εγώ,θα μου πείτε,στον Τύπο,θα το έδιναν εκείνοι που το διέπραξαν,οι οποίοι,εκτός από τη συγκέντρωση των γονέων,όπως είπα,στόχευαν και στο να με εξαναγκάσουν να φύγω από το σχολείο - ώστε να μην ολοκληρωθεί το έργο που είχα ξεκινήσει;Γιατί θα φαινόταν ασύμβατο αργότερα να έχει σαμποταριστεί ένας δάσκαλος με ένα τόσο σπουδαίο έργο - αν αυτό είχε ολοκληρωθεί!Έτσι,ένα γεγονός - που υπό άλλες,πιο ομαλές,συνθήκες θα είχε συνταράξει τουλάχιστο τους υγιώς σκεπτόμενους της τοπικής κοινωνίας - αποσιωπήθηκε σχεδόν εντελώς!Ένα πραγματικό γεγονός πέρασε μάλλον ως μη γενόμενο- και όχι μόνο ως εικονικό - μεταξύ κουτσομπολιού και ημισυνειδητοποιημένης ενοχής!Φυσικά και δεν κατάλαβε η πλειονότητα της κοινωνίας τι πραγματικά συνέβη στις 14 του Μάρτη 1982,ούτε πώς και από ποιους οργανώθηκε αυτή η...διάρρηξη της συμφοράς!Πολλά,βέβαια,ακόμα δεν κατάλαβε ο κόσμος,αλλά δεν είναι και της στιγμής για να παρουσιάσω αναλυτικά όλη την κατάσταση,όπως αυτή διαμορφώθηκε εξαρχής,αλλά και πώς εξελίχθηκε πολύ αργότερα.Λίγα μόνο θα πούμε και πιο κάτω σ'αυτή τη δημοσίευση.
Απλή η μέθοδος ....των τριών!
Αυτοί που συνέλαβαν την ιδέα της δήθεν διάρρηξης στο σχολείο - αλλά και την εκτέλεσή της - ποτέ δεν είπαν στο σύνολο των γονέων τι ακριβώς θα συνέβαινε και για ποιο λόγο.Για άλλα τους μίλησαν,άσχετα με τους στόχους που είχαν!Περισσότερα,βέβαια,είπαν σε δύο-τρεις γονείς.Αλλά και σ'αυτούς τους τρεις μού είναι κάπως δύσκολο να πιστέψω ότι τους τα είπαν όλα και δεν τους παραπλάνησαν!Πιθανό,βέβαια,να τους "πιάσανε",να τους εξήγησαν και να τους δέσμευσαν,αλλά πιο πιθανό φαίνεται απλώς να τους φόβισαν κάποιοι - που είχαν ήδη μυηθεί στη νέα μεθοδολογία - ότι,αν συμφωνούσαν με την πρόταση του δασκάλου,θα μπορούσαν να χάσουν τη δουλειά τους!Έτσι,οι τρεις αυτοί γονείς,υπό την απειλή της φτωχοποίησης - που είναι ένας από τους βασικούς άξονες της μεθοδολογίας αυτών των κύκλων - ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν τις "εντολές" τους,ακολουθώντας μία πολύ απλή στην εφαρμογή της μέθοδο:Να σαμποτάρουν την πρόταση του δασκάλου,επηρεάζοντας ταυτόχρονα και τους υπόλοιπους!Ίσως και κάποιοι άλλοι λόγοι να επιστρατεύθηκαν εδώ (πολιτικοί κ.ά.),αλλά πολύ δύσκολα θα μπορούσε να γίνει πιστευτό ότι γονείς συμμετείχαν στην ιερόσυλη εκείνη πράξη της....διάρρηξης!Άλλωστε,γι'αυτή δεν χρειάζονταν συναινέσεις.Ένα-δύο άτομα ήταν αρκετά.Όσο για τα κλειδιά του σχολείου,δεν υπήρχε καμία δυσκολία για να "πείσουν"την καθαρίστρια να τους τα δώσει.Αυτή,ούτε παιδιά είχε στο σχολείο,ούτε εγώ την επέλεξα ως καθαρίστρια.Άλλοι την κατηύθυναν.Έτσι,κάποιοι μπήκαν στο σχολείο σαν κύριοι και βγήκαν σαν καννίβαλοι!
Συνεργός ένας μικρο...κοτζαμπάσης που γνώριζε!
Με το άνοιγμα του σχολείου - και πριν ακόμα συνειδητοποιήσω τι συνέβη και αναγγείλω το γεγονός,αλλά και πριν αρχίσουν να προσέρχονται οι γονείς - αμέσως κατέφθασε στο σχολείο ένας μικρο...κοτζαμπάσης,ο ρόλος του οποίου ήταν να γυροφέρνει πάντα στο σχολείο,να καταγράφει - ίσως - και να δίνει κανονικά το ραπόρτο του.Μπαίνοντας μέσα,ούτε που πρόλαβα να του εξηγήσω τι και πώς!Πήγε κατευθείαν στο γραφείο του σχολείου και,αφού παρατήρησε καλά δήθεν το χώρο του,τον ακούω να με φωνάζει:"Ελα να δεις,δάσκαλε,από πού μπήκαν"!Πήγα στο γραφείο και μου δείχνει μία μικρή τρύπα - διαμέτρου δέκα εκατοστών περίπου - στο παράθυρο του γραφείου,το οποίο έβλεπε προς ένα μικρό αλσύλιο πεύκων στο πίσω παραλιακό μέρος του σχολείου:"Να,από εδώ μπήκαν!",μου λέει.Δεν κατάλαβα το σκεπτικό του και του λέω:"Ποντικοί,ρε,φίλε,ήταν";Όχι,μου απαντά."Έκαναν αυτή την τρύπα στο τζάμι με βεντούζα,έβαλαν το χέρι,γύρισαν από μέσα το πόμολο του παράθυρου και το άνοιξαν"!Ε,λοιπόν,το πώς κρατήθηκα και δεν τον πέταξα έξω πυξ-λαξ,ούτε κι εγώ μπορώ να το εξηγήσω!Ακόμα και τώρα που το σκέφτομαι, ίσως δεν θα 'πρεπε να είχα συγκρατηθεί!Κάπου δέκα λεπτά εγώ ήμουν στο γραφείο - πριν έρθει αυτός - τα περιεργάστηκα όλα και την τρύπα αυτή στο παράθυρο δεν την είχα προσέξει.Εκείνος ήρθε,πήγε κατευθείαν στο γραφείο,την είδε αμέσως και μέσα σε χρόνο dt έβγαλε και το συμπέρασμά του!Ούτε ο Ηρακλής Πουαρό να ήταν!Μάλιστα,αποφάνθηκε κιόλας ότι έγινε με....βεντούζα στο τζάμι!Δεν άργησα να καταλάβω ότι ετούτος εδώ,αν δεν ήταν ο ίδιος μέσα στους "καννίβαλους",τουλάχιστον ήταν ενήμερος!Και τη στιγμή εκείνη δεν βρέθηκε τυχαία στο σχολείο.Ήρθε με σκοπό να προκαλέσει ακόμα πιο πολύ,ως άλλος αζάν προβοκατέρ,προκειμένου να εκμαιεύσει από το δάσκαλο συμπεριφορές που θα μπορούσαν να τον εκθέσουν στα μάτια των γονέων και της κοινωνίας!Σε ό,τι αφορά το πρόσωπό μου,αυτός ήταν πάντα ένας από τους βασικούς στόχους του σχεδίου του κυκλώματος εναντίον μου - αλλά όχι ο μοναδικός!Δηλαδή,ίντριγκα,σαμποτάζ και ταυτόχρονα συνέχιση της προβοκάτσιας - όλα καινοφανή τότε στη δική μας κοινωνία!Από πού εκπορεύονταν αυτά,γιατί και προς τι;Κρίσιμα ερωτήματα,η απάντηση των οποίων δεν έχει καμία σχέση με την αλήθεια όταν αυτή δίνεται από τους εμπνευστές του σχεδίου και εκείνους που το εφάρμοσαν εξαρχής στην πράξη!Εισαγωγής προϊόν,πάντως,είναι που είχε ως αφετηρία μία νέου τύπου δίωξη εναντίον μου,προκειμένου πρωτίστως να καλυφθούν οι ίδιοι!Οτιδήποτε άλλο ειπώθηκε ή προστέθηκε,στη συνέχεια,δεν ήταν παρά ένα καμουφλάζ ύποπτων προθέσεων και στόχων - μη ομολογημένων στο κοινό - αλλά και μία τροποποιημένη εκδοχή λόγων και αιτίων,προκειμένου να λειτουργούν ως ασπίδα προστασίας των εκάστοτε εμπλεκομένων στις υποθέσεις μου,αλλά και για να γίνονται διορθωτικές κινήσεις σε λάθη ή διαρροές που παρατηρούνταν από τα τσιράκια τους!Το πώς ξεκίνησαν αυτά,δεν είναι της στιγμής.Ένα μόνο προς το παρόν:Όταν απογυμνώνεται ο ισχυρός από θέσεις και επιχειρήματα,τότε κινδυνεύει ο πιο αδύναμος που είχε την αποκοτιά να πει την αλήθεια πολύ νωρίς και σε χρόνο που "απαγορευόταν" ασυζητητί να έχει δίκαιο!Δημιουργήθηκαν στημένες καταστάσεις και άλλες οξύνθηκαν - σε διάφορα επίπεδα - προκειμένου να προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες που τους βόλευαν,τόσο σε ό,τι αφορά το πρόσωπό μου όσο και ως προς τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης!Τρολάρισμα,ειρωνεία,χλεύη και διασπορά λευκών φημών και"ειδήσεων"* δεν υπήρχαν στην αρχή.Μπήκαν μετέπειτα με έντεχνο τρόπο,ως αποσβεστήρες των αρνητικών συναισθημάτων και της εκδικητικότητας των απογυμνωθέντων,ως εργαλεία απαξίωσής μου,προώθησης των στόχων τους αλλά και ως κάλυμμα της κρυφής ατζέντας του σχεδίου που εκτυλισσόταν κυρίως στα παρασκήνια!Διπλής - ή και τριπλής ενίοτε - όψεως,όπως αντιλαβάνεστε,το σχέδιό τους,ώστε να καλύπτονται καλά και οι ίδιοι που κρύβονται στο βάθος!Ό,τι άλλο ελέχθη ή λέγεται,δεν είναι παρά στάχτη στα μάτια του κόσμου ή απλώς προφάσεις εν αμαρτίαις!Ευνόητο,τέλος,ότι,χωρίς τη χρησιμοποίηση κάποιων τύπων,όπως εδώ ο μικρο...κοτζαμπάσης,οι τρεις γονείς και πόσοι ακόμα "χρήσιμοι",κανένα σχέδιο δεν θα μπορούσε να έχει εφαρμοστεί!Οπουδήποτε και όχι μόνο στην προσωπική μου αυτή υπόθεση!Ας μη μας διαφεύγει,άλλωστε,ότι δεν είμαι ο μόνος στοχοποιημένος,αλλά δεν εφαρμόζουν,ξέρετε,σε όλους την ίδια ακριβώς μεθοδολογία.Αυτή διαφοροποιείται ανάλογα,ώστε να ταιριάζει με την περίπτωση του καθενός!Οι ψυχαναλυτικές θεωρίες,δηλαδή,σε πλήρη εφαρμογή!Προσωπικά,γνωρίζω ότι υπήρξαν και άλλοι,το κόστος των οποίων ήταν κατά πολύ μεγαλύτερο από το δικό μου!Και ξέρετε γιατί;Γιατί αυτοί δεν γνώριζαν και δεν μπορούσαν να αντιληφθούν περί τίνος πρόκειται,οπότε και οι αντιδράσεις τους δεν ήταν δυνατό να βρουν στόχο και οι αντοχές τους ήταν κατά πολύ μειωμένες.Ίσως και για μένα να ήταν χειρότερες οι εξελίξεις αν δεν είχα τη δυνατότητα να γράφω!Στην αρχή,ούτε και εγώ γνώριζα ακριβώς,λίγο μετά το κατάλαβα!Υπάρχουν περιπτώσεις,μάλιστα,όπου τα θύματά τους δεν τολμούν να πουν τίποτε προς τα έξω,γιατί φοβούνται να μη θεωρηθούν ότι δεν στέκουν καλά ψυχολογικά!Φοβούνται,δηλαδή,ότι θα ακούσουν το γνωστό:"Δεν γίνονται αυτά!Κάποιο πρόβλημα θα έχεις"!Αυτό είναι εκείνο που τους καθηλώνει και τους εξουθενώνει ακόμα πιο πολύ!Το σχέδιο αυτών των κύκλων εδώ ακριβώς στηρίζεται:Στο να μην πιστεύει το θύμα στα ίδια του τα μάτια - γι'αυτά που βλέπει να γίνονται σε βάρος του - αλλά και πιο πολύ ακόμα να μη γίνονται πιστευτά από τον κόσμο όσα εκείνος θα θελήσει - αν αποφασίσει - να τους πει!Έχει σημασία να τονιστεί,επίσης,ότι το κοινό,κατά το μάλλον ή ήττον,δεν είναι σε θέση να καταλάβει πώς εξελίσσεται το σχέδιο αυτών των κύκλων.Στην περίπτωση αυτή,ο κόσμος μοιάζει να βλέπει απασπασματικά πλάνα - μεμονωμένες εικόνες - και όχι ολόκληρη κινηματογραφική ταινία!Πολύ εύκολα,επομένως,παραπλανάται!Έτσι,τα δράματα των παρασκηνίων ουκ ολίγες φορές κατευθύνονται με τέτοιο τρόπο,ώστε να αποτελούν διασκεδαστικές "παραστάσεις" για τους μη γνωρίζοντες που παρακολουθούν στο προσκήνιο!Εδώ είναι που ενδημεί και ο σχετικά νεοπαγής όρος της αυτοεκπληρούμενης προφητείας - η οποία,εν προκειμένω,είναι μία συνειδητά κατευθυνόμενη περίπτωση και όχι μία συνήθης ασυνείδητα εξελισσόμενη ψυχολογική διαδικασία (βλ.σχετικά και στην υπ' αριθ.34 θεματική ενότητα του "Φηγουσιώτη")!Η προκατάληψη,που δημιουργούν στο κοινό - πατώντας πάνω σε κάποια πραγματικά δεδομένα που οι ίδιοι αυτοί κύκλοι εκμαιεύουν και οξύνουν στο χαρακτήρα και τη συμπεριφορά των στοχοποιημένων - είναι το κλειδί στη μεθοδολογία που ακολουθούν!Μαιτρ του είδους είναι και στο να χρησιμοποιούν ψυχολογικούς όρους και ερμηνείες που ενισχύουν τη σύγχιση,την καχυποψία και την παραπλάνηση εναντίον των στοχοποιημένων ατόμων.Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι κάποιοι,που δεν γνώρισαν ποτέ τα στοχοποιημένα πρόσωπα,στρέφονται με αδικαιολόγητο μένος εναντίον τους!Όχι λιγότερο,πολλές φορές στήνουν "σκηνές"σε βάρος τους,προκειμένου να πάρουν πληροφορίες και να δουν,όχι μόνο τις αντιδράσεις τους,αλλά κυρίως την ερμηνεία που δίνουν στην όλη κατάσταση!Τότε είναι που κάθε δήθεν λάθος απάντηση χρησιμοποιείται ως ένα ακόμα "επιβαρυντικό"στοιχείο σε βάρος τους,καθώς οποιαδήποτε κι αν είναι η απάντησή τους,εκείνοι δίνουν πάντα τη δική τους εξήγηση που τους συμφέρει!Κύκλωμα,δηλαδή,μιας κινούμενης άμμου και του "Πιάσε τ'αυγό και κούρεφ'το",ώστε να συντηρούν και το ανάλογο σασπένς στο κοινό που δεν γνωρίζει και πολλά από τα δικά τους μηχανορραφήματα!Τους κρατά πάντα σε"αναμονή"μέχρι το επόμενο θεατρικό...σίκουαλ!
Πρόσθετες πληροφορίες - συνοπτικά!
Τα σχέδια αυτών των κύκλων δεν διευκολύνονται μόνο από όσους χρησιμοποιούν,όπως είπα πιο πάνω,αλλά κατευθύνονται αναλόγως και με τη διασπορά φημών και "ειδήσεων"- και μάλιστα στάγδην που είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος επηρεασμού της κοινής γνώμης:σταγόνα-σταγόνα - με υπονοούμενα - και χωρίς να διαψεύδεται ή να επιβεβαιώνεται κάτι απολύτως!Αν,βέβαια,...επιβεβαιωθεί κάτι από αυτά με στημένα σενάρια - που είναι το βασικό τους "μενού" - τότε η προκατάληψη και τα στερεότυπα ριζώνουν ακόμα πιο βαθιά στο συλλογικό ασυνείδητο!Γίνονται,περίπου,πεπρωμένο για τους στοχοποιημένους!Ακόμα και καλά λόγια μπορεί να ακουστούν για κάποια πρόσωπα αρχικά,με στόχο στη συνέχεια να περάσουν πιο εύκολα τις κυρίαρχες "ειδήσεις" που τους συμφέρει - και οι οποίες είναι καθοριστικές για την προώθηση του σχεδίου τους!Αυτές οι "ειδήσεις",τις περισσότερες φορές,μπορεί να διαφέρουν άλλοτε όσο η μέρα με τη νύχτα μεταξύ τους,από άτομο σε άτομο και από παρέα σε παρέα,ανάλογα με το πώς αντιλαμβάνονται τις διαθέσεις τους απέναντι στα στοχοποιημένα πρόσωπα!Αν αυτοί δείχνουν αντίθετοι ή εχθρικοί απέναντί τους,τότε βρήκαν τα κατάλληλα άτομα για να τους αναθέσουν τους πιο σκληρούς,έως απάνθρωπους ρόλους εναντίον των στοχοποιημένων!Στους φίλα προσκείμενους προς τα στοχοποιημένα αυτά πρόσωπα,αντίθετα,οι ρόλοι που τους αναθέτουν είναι εντελώς "ανώδυνοι".Κινούνται,ας πούμε,μεταξύ απλής "πλάκας",υπαινιγμών και αθώων πειραγμάτων!Ανέκαθεν,η κατασκευασμένη αλήθεια ήταν το κυρίως έργο αυτών των κύκλων - αλλά και άλλων που κατευθύνονται από τους ίδιους,μέσω "αντιπροσώπων" τους (κάποιων εμπαθών κυρίως τύπων που γυρίζουν από εδώ κι από εκεί,κολακεύουν,κεντρίζουν την περιέργεια με εντυπωσιακά ...εφφέ,παραπλανούν,προκαταλαμβάνουν την κοινή γνώμη,αναθέτουν ρόλους,μποϋκοτάρουν).Έτσι,το στοχοποιημένο πρόσωπο εγκλωβίζεται και - όταν δεν γνωρίζει τι συμβαίνει και πώς να αντιδράσει - οδηγείται προς τη μόνη κατεύθυνση που του επιτρέπουν να κινηθεί ελεύθερα,την κατεύθυνση δηλαδή που εξυπηρετεί τους στόχους του κυκλώματος!Ούτε τις προσωπικές δουλειές τους πλέον δεν μπορούν αυτά τα πρόσωπα να διευθετήσουν,όπως θα ήθελαν!Και αν αυτό συμβαίνει σε ενήλικες,σκεφθείτε τι μπορεί να προκύψει αν τύχει και τα στοχοποιημένα πρόσωπα είναι παιδιά ή έφηβοι!Τότε η μοίρα τους πραγματικά "εν γούνασι θεών κείται",όπως λέει και η γνωστή ρήση!Μπορεί να καταρρεύσουν ψυχολογικά,να καταληφθούν από κρίσεις πανικού,από κατάθλιψη ή να καταφύγουν στη μοναστική ζωή - αν δεν οδηγηθούν σε πιο επικίνδυνες ακόμα ατραπούς (να μπλέξουν με συμμορίες,να οδηγηθούν στα ναρκωτικά ή στην αυτοκτονία,να καταλήξουν στη φυλακή κ.ο.κ.)!Τα πρόσωπα αυτών των κύκλων - εγχώρια ή μη - κινούνται με διακριτική ευγένεια,τακτ και πειστικότητα!Πραγματικά,υπεράνω πάσης υποψίας πρόσωπα που δεν δυσκολεύονται να αποσπάσουν συνεργασίες,να παραπλανήσουν και - ουκ ολίγες φορές - να εγκλωβίσουν ακόμα και τους τυχαία συμμετέχοντες!Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι όσοι μπαίνουν σ'αυτό το λούκι,τελικά,πολύ δύσκολα ξεφεύγουν!Το πνεύμα του αρνητισμού πλέον τους κατευθύνει!Σκέφτονται μόνο πώς θα σαμποτάρουν,πώς θα πλήξουν χωρίς να αφήνουν αρκετά σοβαρά ενοχοποιητικά ίχνη,πώς θα απαξιώσουν και θα συκοφαντήσουν,πώς θα εκβιάσουν,πώς θα προωθήσουν το έργο των....αφεντικών τους!Και ξέρετε ποιων;Το έργο ουσιαστικά εκείνων που με τα λόγια μετά βδελυγμίας αποκηρύσσουν,ενώ στην πράξη γίνονται συνεργοί τους - πολλές φορές μάλιστα χωρίς καν και να το γνωρίζουν οι ίδιοι!Οι περισσότεροι,ωστόσο,δένονται με το κύκλωμα και τη μεθοδολογία τους,άλλοτε γιατί έχουν τη φωλιά τους λερωμένη,άλλοτε γιατί το βρίσκουν ενδιαφέρον ως"παιχνίδι" και άλλοτε γιατί έτσι θεωρούν εαυτούς "ξύπνιους" και μοντέρνους!Μόνο που ούτε "ξύπνιοι" είναι αυτοί,ούτε για "παιχνίδι" πρόκειται.Είναι μεθοδολογία και παγίδα που στοχεύουν στη διάβρωση των κοινωνιών και στην επικράτηση,τελικά,των ισχυρών!Εργαλεία τους είναι πάντα οι συνεργαζόμενοι μαζί τους και όχημά τους οι στοχοποιημένοι!Λόγω της ευαλωτότητάς τους,μάλιστα,τα στοχοποιημένα αυτά άτομα γίνονται εύκολοι στόχοι ακόμα και για συγγενικά πρόσωπα ή άλλα που μέχρι πρότινος ήταν ή θεωρούνταν φίλοι τους!Εκμεταλλεύονται κάποιοι την κατάσταση,δηλαδή,που τους προσφέρεται σαν έτοιμο πιάτο στο χέρι!Συνήθως,κάποια απαίτησή τους κρύβεται πίσω από παρόμοιες συμπεριφορές που οδηγούν και σε διάλυση των σχέσεών τους!Νέοι καιροί,νέα ήθη!Όργουελ "1984"!Και όλα αυτά;Πάντα εν ονόματι κάποιας πολύ καλά καμουφλαρισμένης αιτιολογίας που βρίσκεται στα συρτάρια των εμπνευστών του σχεδίου,αλλά στη συνέχεια έχει περάσει ως κοινό μυστικό που κυκλοφορεί και καλύπτει κάθε άνομη ενέργεια από οποιονδήποτε!"Μας ενοχλεί συνεχώς!",φέρεται ειπών κάποιος που - με τις ευλογίες και τις μεθοδεύσεις του κυκλώματος - "ξαλάφρωσε" κατά αρκετές χιλιάδες δραχμές (τότε) το πορτοφόλι ενός στοχοποιημένου!Άκου να τους ενοχλεί κιόλας;Μα,τι λέτε,τώρα;Έπρεπε να τους είχε αφήσει να τα...φάνε με την ησυχία τους!Χρησιμοποιώντας αυτοί οι κύκλοι - κατ'αυτό τον τρόπο και με το "αζημίωτο"- συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα των στοχοποιημένων,καταφέρνουν και κάτι άλλο σημαντικό γι'αυτούς:Να δημιουργήσουν ένα πολύ ισχυρό ακόμα τείχος προστασίας τους,λέγοντας απλά:"Ποιο κύκλωμα;Κανένα κύκλωμα δεν υπάρχει!Οι ίδιοι οι συγγενείς - ή οι φίλοι του - τα δημιουργούν,δεν τα βλέπετε";Εν αγνοία τους - και από απληστία ασφαλώς - τα συγγενικά ή φιλικά αυτά πρόσωπα εκτίθενται τα ίδια,ουσιαστικά για να προστατέψουν το κύκλωμα που τους χρησιμοποιεί!Δεν τους πολυενδιαφέρει όμως,γιατί - με το μιθριδατισμό πλέον της ίδιας της κοινωνίας - κανείς δεν πρόκειται να τους κατηγορήσει.Η ευθύνη,συνήθως,επιρρίπτεται πάνω στα στοχοποιημένα "κορόιδα":"Ας πρόσεχαν",λένε - και η υποκρισία περισσεύει!Πέραν αυτών,σε ό,τι αφορά το πρόσωπό μου,ένας από τους βασικούς άξονες στους σχεδιασμούς τους ήταν,όχι μόνο να ακυρώνουν έντεχνα - και για ασήμαντες αφορμές - προσωπικές μου συνεργασίες και συμμαχίες,αλλά να στρέφουν εναντίον μου και πρόσωπα που είχα κυριολεκτικά ευεργετήσει στο παρελθόν!Έτσι,με την επιβεβαίωση της ρήσης:"Ουδείς πιο αχάριστος του ευεργετηθέντος",οι κύκλοι αυτοί καταφέρουν καίριο πλήγμα και κατά του νοήματος της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων - μιας και είναι γνωστό ότι οι δικές τους αξίες βρίσκονται σε αντίθεση και σύγκρουση με αυτές που σήμερα ισχύουν!Αλλού,λοιπόν,αυτά που με τόση ευκολία πουλάνε στον απλό κόσμο και όχι σε μένα!Και μία προειδοποίηση:Να είναι πολύ προσεκτικοί,όταν χρησιμοποιούν το όνομά μου,οπουδήποτε!Όλα υποκρύπτουν σκοπιμότητες που ο κόσμος δεν είναι σε θέση να καταλάβει - γιατί του λείπουν τα βιώματα και η γνώση πάνω στα ζητήματα αυτά!
Αυτά προς το παρόν.Ας έχουμε υπόψη ότι με τα λίγα και συνοπτικά σας περιέγραψα,οι φίλοι αναγνώστες είναι φυσικό επόμενο να έχουν μπροστά τους μόνο λίγα,επίσης,κομμάτια από το παζλ που συνθέτει την πλήρη εικόνα της μεθοδολογίας και της μεγάλης γκάμας των εφαρμογών που οι κύκλοι της απάτης χρησιμοποιούν και προσπαθούν να περάσουν στη νέου τύπου κοινωνία που τους συμφέρει να δημιουργήσουν!Ο φαρισαϊσμός και ο κυνισμός τους φτάνει σε τέτοιο βαθμό,ώστε ούτε την οικογένεια και τα παιδιά των στοχοποιημένων δεν αφήνουν έξω από το πεδίο βολής τους!Πάντα,βέβαια,με υπόγειους παραπλανητικούς τρόπους,μποϋκοτάζ,μιναρίσματα και προβοκάτσιες!
Το τηλεφώνημα στην αστυνομία!
Μετά το σοκ από την εικόνα φρίκης που είχα μπροστά μου - και την ...ενημερωτική επίσκεψη του προαναφερθέντος προσώπου - η πρώτη μου κίνηση ήταν να τηλεφωνήσω στην αστυνομία της Σούρπης.Ακούστε τι έγραφα τότε στις προσωπικές μου σημειώσεις:"Από τη σύντομη συνομιλία που είχα,τηλεφωνικά,πολλά κατάλαβα....Και αυτοί στο κόλπο";Θα ήταν υπερβολικό και άστοχο,ασφαλώς,το να πει κανείς ότι η ίδια η αστυνομία,ως υπηρεσία, ενέχεται στο παραπάνω περιστατικό του σχολείου,ωστόσο,δεν είναι καθόλου απίθανο κάποιο πρόσωπο εκεί μέσα να γνώριζε κάτι για τη σκηνοθεσία του συμβάντος.Πράγματι,το πρόσωπο που είχε βγει στην τηλεφωνική γραμμή μου έδωσε σαφέστατα την εντύπωση ότι κάτι γνώριζε - αν δεν είχε παραπλανηθεί - για το τι επρόκειτο να συμβεί στο σχολείο!Χαοτική κατάσταση,δηλαδή,και,άντε,να αφοσιωθείς στα καθήκοντά σου και να αναλωθείς στο έργο σου,για χάρη των παιδιών και της κοινωνίας!Η αστυνομία ήρθε,βέβαια,επελήφθη του συμβάντος στο σχολείο,αλλά τα αποτελέσματα των ερευνών ποτέ δεν έγιναν γνωστά - τουλάχιστο σε μένα!Αν κάποιος τα γνωρίζει,ας μας τα πει και σε μας.Αδημονούμε!Και για να μην μένουν κενά και σκιές στις τοποθετήσεις μου,παραθέτω κάποια σημεία από όσα έγραφα κάποτε για το πώς βλέπω εγώ το ρόλο της αστυνομίας:"Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω λειτούργημα και όχι απλώς καθήκον το έργο της αστυνομίας...Τη στιγμή,κατά την οποία ακόμα και η ιδανική"Πολιτεία"του Πλάτωνα είχε τους φύλακές της,δεν θα έχει η σημερινή,με τη μορφή που καθημερινά τη βιώνουμε;Στην αστυνομία δεν υπηρετούν μόνο τύποι σαν αυτόν που προανέφερα.Γνωρίζω ότι υπάρχουν και αξιόλογοι άνθρωποι που ακολουθούν τη φωνή της συνέπειας και της δημοκρατικής τους συνείδησης,στοιχεία που αποτελούν τα εχέγγυα για την υπεύθυνη και αποτελεσματική λειτουργία της αστυνομίας μέσα στη σύγχρονη κοινωνία....Δεν θα συμφωνήσω με την τακτική τού να βρίσκεται μονίμως ο αστυνομικός στο στόχαστρο και αποδέκτης οποιασδήποτε αυθαίρετης κριτικής όταν επιτελεί το καθήκον του...Ωστόσο,έχει ανάγκη η κοινωνία μας την αξιοπιστία της αστυνομίας.Θέλει ο κόσμος να στηρίξει το έργο της,αρκεί να είναι βέβαιος ότι κάθε περίπτωση χωριστά είναι πράγματι όπως παρουσιάζεται και όχι χαλκευμένη υπόθεση.Γιατί αλίμονο αν αποδειχτεί το δεύτερο"!Εδώ θα μπορούσα να επεκτείνω κάπως το θέμα μας - και για το πώς εγώ έχω αντιληφθεί ότι αυτοί οι κύκλοι βάζουν παντού το "δαχτυλάκι" τους και δημιουργούν μέσα στην κοινωνία τις καταστάσεις εκείνες που τους βολεύουν - ώστε να εξαναγκάζουν να έχουν με το μέρος τους και τους "φύλακες" - αλλά δεν είναι της παρούσης.
Αυτά - και άλλα παρόμοια - έγραφα για την αστυνομία.Αυτές ήταν και είναι οι θέσεις μου.Δεν κουβαλώ μαζί μου,επομένως,καμία εκ πεποιθήσεως - ή άλλως πως - εμπάθεια κατά της αστυνομίας.Για μεμονωμένα πρόσωπα,βέβαια,το θέμα μας είναι εντελώς διαφορετικό!
Η αποχώρησή μου από το σχολείο και το επεισόδιο στην εξέδρα των επισήμων!
Μετά το παραπάνω περιστατικό που συνέβη στο σχολείο,στις 14 του Μάρτη 1982,το κλίμα πλέον αντιστράφηκε τόσο πολύ και μέσα μου και στον κόσμο.Ούτε εγώ πλέον ήθελα να μείνω,αλλά - πιθανόν - ούτε και οι γονείς!Γι'αυτό και αποφάσισα να αποχωρήσω,αλλά πώς!Κανείς,βέβαια,δεν μου ζήτησε να φύγω,αλλά αυτό που συνέβη ήταν μεγάλη προσβολή προς το πρόσωπο του δασκάλου,το σχολείο και το πνεύμα που αυτό εκπροσωπεί και δύσκολα,επομένως,θα μπορούσε να περάσει από μένα ως μη γενόμενο!Εκείνο πλέον που με απασχολούσε ήταν μόνο πού έπρεπε να δοθεί η απάντηση,ώστε να έχει κατά το δυνατόν και κάποιο αποτέλεσμα!Έτσι,κατέληξα σ'αυτούς που θεωρούσα τότε υπεύθυνους - με τη γενική σημασία του όρου - για το συγκεκριμένο συμβάν,αλλά και για τη γενικότερη κατάσταση στη χώρα μας:στους επισήμους!Αργότερα,βέβαια,- όταν πλέον είχα βγάλει πιο ασφαλή συμπεράσματα - κατάλαβα ότι ενδεχομένως κανείς από τους ανθρώπους της Κοινότητας της Αμαλιάπολης να μη συμμετείχε στο περιστατικό του σχολείου!Πέρα από τον μικρο...κοτζαμπάση,όπως ανέφερα - που δεν ήταν μέλος του κοινοτικού συμβουλίου - να μην γνώριζαν καν αυτοί οι άνθρωποι για τα σχέδια κάποιων άλλων εναντίον του δασκάλου,εναντίον του θεσμού του σχολείου και εναντίον του έργου που συντελούνταν μέσα σ'αυτό!Είναι τόσο καλά μελετημένες οι κινήσεις αυτών των κύκλων,ώστε είναι αδύνατο να τις καταλάβει ακόμα και ένας που συμμετέχει,με κάποιο ατομικό ρόλο,σ'έναν ευρύτερο σχεδιασμό που δεν γνωρίζει ο ίδιος!Δεν γνωρίζει,δηλαδή,ούτε το πώς είναι οργανωμένο ένα σχέδιο,ούτε γιατί,ούτε ποιος ο τελικός στόχος!Μπορεί απλώς,να συμμετέχει,παραπλανητικά,με ένα φαινομενικά "αθώο"ρολάκι που τον ξεπερνά,γιατί συμμετέχουν και άλλοι που εκείνος δεν έχει υπόψη του!Συμβαίνει,ας πούμε,όπως σε μία συναυλία:Όλοι κοιτάζουν το μαέστρο,αλλά κανείς το διπλανό του - ο οποίος ενδεχομένως και να μην υπάρχει καν δίπλα του!Εδώ μιλώ γενικά,βέβαια,και όχι μόνο για τη δική μου περίπτωση.Οπωσδήποτε θα υπάρχουν και κάποιοι,οι οποίοι και κίνητρα - ή και κέρδη - μπορεί να έχουν σε έναν σχεδιασμό,αλλά και γνώση σε ό,τι σχεδιάζεται.Αυτοί,όμως,είναι πολύ λίγοι!Αλλιώς το σχέδιο θα διέρρεε ή θα αποτύγχανε!Ε,αυτούς τους καλύπτει απολύτως το κύκλωμα της απάτης!
Κάθισα,λοιπόν,στο σχολείο μέχρι τις 25 Μαρτίου - ημέρα της Εθνικής εορτής - έκανα την ομιλία μου στην εκκλησία και,μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας και την κατάθεση στεφάνων,έφυγα κατευθείαν για τη Νέα Αγχίαλο,μάλιστα βιαστικά ώστε να προλάβω την παρέλαση!Να προλάβω,δηλαδή,τους επισήμους που βρίσκονταν πάνω στην εξέδρα!Δυστυχώς ή ευτυχώς - δεν ξέρω καλά...ακόμα - τους πρόλαβα!Πήγα στο πίσω μέρος της εξέδρας και τους φώναξα δυνατά,χρησιμοποιώντας τρεις τουρκοπαράγωγες λέξεις:"Κάτω από εκεί κοτζαμπάσηδες,τσογλάνια,χαραμοφάηδες"!*Το τι έγινε βέβαια,στη συνέχεια,δεν περιγράφεται!Όταν ο κόσμος έμαθε ότι πίσω από το περιστατικό αυτό ήμουν εγώ,πανικοβλήθηκε!Εμένα που όλοι με γνώριζαν ως έναν εντελώς φιλήσυχο άνθρωπο,υπεύθυνο σε όλα - στη δουλειά μου,στην οικογένειά μου,παντού - τώρα μαθαίνει ότι ήμουν ο άνθρωπος που κατέβασε τους επισήμους από την εξέδρα!Η πλειονότητα,βέβαια,των ανθρώπων στη Νέα Αγχίαλο δεν μίλησαν άσχημα για μένα."Εχει δίκαιο ο δάσκαλος!",είπαν οι περισσότεροι,αλλά δεν γνώριζαν κιόλας για ποιον ακριβώς λόγο το έκανα αυτό!Ούτε και μετά τα έμαθαν όλα - καθένας έλεγε τα δικά του.Ακόμα και πολιτικά κίνητρα έβαζαν κάποιοι με το νου τους!Καμία σχέση!Υπήρχαν,βέβαια,και άλλες καταστάσεις στην οικογένειά μου,για τις οποίες δεν θα ήθελα να γίνει εδώ λόγος,αλλά η κυρίως αφορμή και φόρτιση είχαν να κάνουν με την τεράστια προσπάθεια που γινόταν στο σχολείο και την πνευματική ανικανότητα κάποιων να καταλάβουν το έργο ενός πραγματικά υπεύθυνου δασκάλου!"Αν αυτό συμβαίνει σε κάθε περίπτωση συνειδητοποιημένου δασκάλου,έλεγα μέσα μου,τότε γιατί να προσπαθήσουν κάποιοι για κάτι καλύτερο στην Παιδεία μας;Να βρουν και τον μπελά τους από πάνω;Ποιος άλλος - πρώτος - μπορεί να βγάλει από τα σκοτάδια της μία κοινωνία,αν όχι ο δάσκαλος - και ο εκπαιδευτικός,γενικότερα";Βέβαια,εγώ είχα στο μυαλό μου μία άλλη Παιδεία,όπως περίπου την περιέγραψα στο παιδαγωγικό μου βιβλίο,αλλά και πρόσφατα σε ένα εκτενές άρθρο μου,στο "Φηγουσιώτη",μία Παιδεία που να δημιουργεί πραγματικά υπεύθυνους,δημιουργικούς και ελεύθερους στη σκέψη ανθρώπους - και όχι ελληνικά "άγλωσσους",με greeklish και ένα tablet** στο χέρι,που βρίσκονται καθημερινά στους δρόμους,έτοιμοι να ξεσπάσουν και να λεηλατήσουν κάθε τι ελληνικό, είτε υποκινούμενοι είτε όχι!Το πρώτο,συνήθως,συνέβαινε - και ως ένα βαθμό συμβαίνει - αλλά αυτό,επίσης,δεν είναι της στιγμής.Να,γιατί λέω - και το τονίζω και πάλι εδώ:ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΉΣ!Ο υπερβολικός και άκρατος κομματισμός,που βλέπει το επιμέρους και όχι το ΟΛΟΝ πρωτίστως,έβλαψε καίρια αυτή τη χώρα!Να,γιατί στο facebook,επίσης,δεν θέλω να κάνω πολιτικά σχόλια ή κομματικά!Είναι τελείως διαφορετικό,ασφαλώς,το να γράψεις ένα εμπεριστατωμένο άρθρο,πολιτικού περιεχομένου και με εθνικό φόντο,και εντελώς διαφορετικό το να κάνεις αφοριστικές δηλώσεις με ιδεολογική-κομματική οπτική και μόνο!Αν κάποιοι νομίζουν ότι είμαι εναντίον των κομμάτων- και της Δημοκρατίας - λάθος κατάλαβαν.Είμαι φαν της Δημοκρατίας,αλλά με το γνήσιο περιεχόμενό της - και χωρίς τα παρακμιακά της φαινόμενα.Κάτι έχω γράψει στο "Φηγουσιώτη"-Οξυώτικα 1,Τα εν οίκω,εν δήμω (μέρος 1ο)- αλλά δεν θεωρώ ότι είναι αρκετά.Άνθρωποι σπουδαίοι,σ'αυτή τη χώρα,μπορούν να δώσουν πολύ καλύτερα από μένα το στίγμα της πραγματικής Δημοκρατίας.Σε γλώσσα απλή,κατανοητή,εννοείται,και όχι διανοουμενίστικη - σχεδόν ακαταλαβίστικη για το πλατύ κοινό!Προσωπικά,για τη νέα γενιά έχω να πω τα καλύτερα,αλλά πώς να δώσεις σε κάποιον να καταλάβει τι σημαίνει πραγματική Δημοκρατία,όταν το σχολείο το ίδιο δεν τους έχει εμφυσήσει την έφεση για διάβασμα;Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα,επίσης,και ταυτόχρονα το μεγάλο μειονέκτημα σε μία κοινωνία,που δείχνει και την αποτυχία του σχολείου!Θέλετε και κάτι ακόμα επ'αυτού,κλείνοντας;Το διάβασμα το μόνο που βλάπτει δεν είναι η υγεία αλλά η...βλακεία!Αρκεί,όμως,να έχει μυηθεί κανείς σωστά σ'αυτό,από τη μικρή του ηλικία,ώστε να το βρίσκει ως μία ενδιαφέρουσα απασχόληση για αυτομόρφωση στην προσωπική του ζωή,αλλά και ως μία σημαντική πηγή πληροφοριών,και μετά την αποχώρησή του από το σχολείο.Το σημερινό,πάντως,σχολείο απωθεί εντελώς από το διάβασμα - πλην εξαιρέσεων βέβαια - για να μη χρησιμοποιήσω άλλον χαρακτηρισμό!
* Φυσιολογική ήταν η καταδίκη μου!
Για το περιστατικό αυτό - μία σαφέστατα παράνομη πράξη - καταδικάστηκα σε έξι μήνες με αναστολή,λόγω του προτέρου εντίμου βίου!Πρώτη φορά πήγαινα σε δικαστήριο.Ούτε καν ως μάρτυρας δεν είχα πάει μέχρι τότε!Έκτοτε - και για δέκα περίπου χρόνια - το κύκλωμα ανέλαβε υπ'ευθύνη του τη ...σωτηρία μου,όπως,άλλωστε,και μέχρι τότε:Συνολικά 27 δίκες - 20 σε πρωτοβάθμιο επίπεδο και 7 σε δευτεροβάθμιο!Από αυτές - για να καταλάβετε - μόνο στην παραπάνω υπόθεση ήμουν πράγματι υπεύθυνος ο ίδιος!Από τις υπόλοιπες,λίγες - και αχρείαστες - ήταν από την πρώην σύζυγο,και όλες οι άλλες ήταν στημένες!Αυτούς ποιος,άραγε,θα τους δικάσει;Αυτοί που διαβρώνουν τις κοινωνίες και επιτείνουν τη χαοτικότητα του κόσμου,οι ίδιοι αυτοί μετέπειτα έρχονται για να μας βγάλουν δήθεν από τα αδιέξοδα που εκείνοι δημιούργησαν και να μας....σώσουν!Τη λεία τους έρχονται να μοιράσουν και τίποτε περισσότερο!Οι δήθεν απείθαρχοι μπαίνουν στο στόχαστρο,προκειμένου να "διορθωθούν"!
** Η παγίδα της αλαζονείας της τεχνολογίας!
Μία διευκρίνηση:Η σύγχρονη ζωή είναι συνυφασμένη με την τεχνολογία.Όλα πλέον περνούν μέσα από την τεχνολογία και επ'αυτού ουδεμία αμφιβολία!Εδώ,όμως,θα πρέπει να διευκρινιστεί κάτι.Είναι λάθος να πιστεύεται ότι από μόνη της η χρήση της τεχνολογίας συνιστά μόρφωση.Εργαλεία είναι το να γνωρίζει κανείς να χειρίζεται πολύ καλά το κινητό,το tablet,τον Η/Υ του,που μπορούν να μας βοηθήσουν στη δουλειά μας και στη ζωή μας,γενικότερα.Αν μείνουμε,όμως,εκεί και θεωρήσουμε ότι έτσι έχουμε επαρκή μόρφωση,το παιχνίδι το χάσαμε,ως γενιά και ως σχολείο!Τότε μοιάζουμε με το γεωργό που γνωρίζει να χειρίζεται πολύ καλά τα σύγχρονα μηχανήματά του,αλλά ποτέ δεν πήγε να καλλιεργήσει το χωράφι του!Έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) μπορεί να μάθει κανείς να τον χειρίζεται μέσα σε ένα εξάμηνο.Για να κατακτήσει,όμως,κανείς την πραγματική μόρφωση,δεν φτάνει μία ολόκληρη ζωή!Η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει σ'αυτό - στη δουλειά μας και στη μόρφωσή μας,δηλαδή - αλλά δεν θα πρέπει να επιτρέπουμε να πέφτουμε εύκολα θύματα στη σύγχρονη παγίδα της αλαζονείας της τεχνολογίας,εξαιτίας της οποίας αλαζονείας ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ!Η αλαζονεία αυτή και η,μέσω της τεχνολογίας,αυτοθέωση κάποιων,θεωρώ ότι είναι κακό σημάδι για το σημερινό μας κόσμο!
Και μία ανακοίνωση - παράκληση!
Πριν από αρκετά,ήδη,χρόνια,είχα γράψει ένα βιβλίο με τίτλο:"Στη δίνη του κυκλώνα των "φήλων",ένα βιβλίο,ωστόσο,που δεν εκδόθηκε ποτέ επίσημα!Είχα βγάλει,όμως,μερικά κομμάτια - σε ξηρογραφία - και τα μοίρασα σε φίλους ή και σε κάποιους που τότε θεωρούσα φίλους μου.Ακόμα σήμερα το βιβλίο μου μερικοί δεν μου το επέστρεψαν.Θα τους παρακαλούσα να το επιστρέψουν,κατά το δυνατόν γρηγορότερα,καθώς το βιβλίο αυτό σήμερα είναι άκυρο.Τότε,που αυτό γράφτηκε,υπήρχαν ακόμα θέματα ανοιχτά.Σήμερα,όπου γι'αυτά τα θέματα έχουν βγει πια οριστικά - και αμετάκλητα - συμπεράσματα,θα πρέπει να γίνουν αρκετές διορθώσεις!Άλλα από τα θέματά του θα παραλειφθούν,άλλα θα διασκευαστούν,άλλα θα προστεθούν και άλλα θα μείνουν ως έχουν.Μετά και την παρούσα δημοσίευσή μου,ας μη σπεύσουν κάποιοι να επωφεληθούν - και αρχίσουν να το μοσχοπουλούν!ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟ,επαναλαμβάνω!Δεν είναι απειλή - ας μην το εκλάβουν έτσι.Ενημέρωση είναι,ώστε να μην κάνουν τέτοιο λάθος.Τα ονόματά τους τα έχω και δεν θα ήθελα να τους απευθύνω πράγματι την απειλή ότι,σε περίπτωση μη επιστροφής του,μπορώ να προβώ στη δημοσίευση των ονομάτων τους.Δεν θέτω έτσι,λοιπόν,το θέμα.Παράκληση είναι και τίποτε περισσότερο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ μπορείτε να γράψετε το σχόλιό σας...