menu

Κυριακή 14 Απριλίου 2019

117. "Kλειδωμένα"συμπεράσματα για την                ίδρυση του χωριού της Οξυάς 
                               (Η αξία της στοματικής μας παράδοσης)


  Τα συμπεράσματα για την ίδρυση του χωριού της Οξυάς είναι πλέον κατασταλαγμένα. Σ' αυτό συγκλίνουν - και το επιβεβαιώνουν - τα στοιχεία, που ήρθαν στο φως, από τις δικές μου έρευνες και του Γιάννη Γκέκα.
   Σε ό,τι αφορά την αξία της στοματικής παράδοσης ενός τόπου - πόσω μάλλον ενός τόπου με ελάχιστα έως ανύπαρκτα γραπτά ντοκουμέντα - έχω να πω τα εξής:
  Οι έρευνές μου για το χωριό της Οξυάς ξεκίνησαν από τη στοματική μας παράδοση και κατέληξαν σε μία συγκριτική διαδικασία - αντιπαραβολή με τα γενικά στοιχεία που αλίευσα στην ιστοριογραφία του χώρου των Αγράφων. Ο συνδυασμός αυτός με οδήγησε στα συμπεράσματα που κατέγραψα στο σχετικό βιβλίο μου, συμπεράσματα που θεωρούνται πλέον "κλειδωμένα" μετά και τις έρευνες του Γιάννη. Εδώ, θα ήθελα να δηλώσω ευθέως - και με πλήρη επίγνωση αυτού που λέω - ότι, αν εγώ δεν ελάμβανα καθόλου υπόψη μου τη στοματική μας παράδοση, ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΕΛΗΓΑ ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΣΦΑΛΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ! Η στοματική παράδοση, επομένως, έχει μεγάλη αξία, όταν αυτή αναλύεται προσεκτικά και δεν παρασύρεται κανείς από τα πρόσθετα στοιχεία που κουβαλάει μαζί της. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι η γνήσια παράδοση ενός τόπου αποτελεί τον πυρήνα της Ιστορίας του! Ένα ξεχωριστό άρθρο επ' αυτού, θα ήταν σαφώς περισσότερο διαφωτιστικό, αλλά πού χρόνος αυτή τη στιγμή. Ίσως αργότερα.(Το άρθρο αυτό γράφτηκε στο δεύτερο μέρος του Φηγουσιώτη: ofigousiotis2.blogspot.com, θεματική ενότητα 163).
   
   Στη θεματική ενότητα 108 αυτού του ιστότοπου, θα βρείτε τα κατασταλαγμένα αυτά συμπεράσματα για την ίδρυση του χωριού της Οξυάς, αλλά και μία σύντομη επιχειρηματολογία για την αξία της στοματικής παράδοσης ενός τόπου.
   
    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να γράψετε το σχόλιό σας...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *