menu

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

 21. Κινητή τηλεφωνία:Τους ελέγχει ποτέ κανείς                                                                     αυτούς,κ.Υπουργέ;
    Εκείνο,στο οποίο στοχεύει αυτή η δημοσίευση,δεν είναι τόσο ο καταγγελτικός της λόγος όσο ο ενημερωτικός.
      Υπάρχει θέμα κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας,σε ό,τι αφορά το κόστος της επικοινωνίας αλλά και την αξιοπιστία των εταιρειών;Η απάντηση στο ερώτημα είναι καταφατική!Και αυτό δεν είναι μόνο άποψη δική μου,που πηγάζει από την προσωπική μου εμπειρία.Όσους ρώτησα,όλοι το ίδιο περίπου μου είπαν:"Πολλά πληρώνω.Ό,τι θέλουν βάζουν στους λογαριασμούς!Τους ελέγχει κανείς;"
      Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει όντως σε κάθε περίπτωση,σε προσωπικό επίπεδο,πάντως,ισχύει απολύ
τως,όπως θα δούμε στη συνέχεια.Τα στοιχεία που έχω στα χέρια μου καταθέτω και οι αρμόδιοι ας τα
αξιολογήσουν δεόντως και ας πράξουν αναλόγως.Με μέτρα,ωστόσο,και πράξεις,όχι με λόγια!
      Στη χώρα μας,έχουμε τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας:Wind,Vodafone και Cosmote.Aς δούμε
για την καθεμία χωριστά:
1.Με τη Wind δεν είχα ποτέ μέχρι σήμερα τηλεφωνική σύνδεση.Εδώ και τρία περίπου χρόνια,ωστό
σο,έχω δύο καρτοκινητά της.Ουδέν πρόβλημα μέχρι στιγμής.Ένα πρόβλημα που προέκυψε πριν από
λίγο καιρό με μία υπάλληλό της,σε υποκατάστημα του Βόλου,δεν διαθέτω κάποιο στοιχείο που να δείχνει ότι γι'αυτό ευθύνεται η ίδια η εταιρεία.Ήταν προσωπική υπόθεση.Για το θέμα,όμως,αυτό,υπά ρχει ήδη αναρτημένη δημοσίευση- με αριθμό 20-στον προσωπικό μου ιστότοπο"Ο Φηγουσιώτης"(http://ofigousiotis.blogspot.gr),από όπου οι αναγνώστες μπορούν να ενημερωθούν για το τι ακριβώς
συνέβη με εκείνη την κυρία.
2.Με τη Vodafone,αντίθετα,είχα τηλεφωνική σύνδεση εδώ και κάποια χρόνια,μία σύνδεση που διέκο
ψα στις 3.9.2014.Στη συνέχεια,θα δούμε για ποιους λόγους έγινε αυτή η διακοπή:
α.Το απόγευμα της 27.3.2014,μου ήρθε στο κινητό μου ένα μήνυμα από έναν πενταψήφιο αριθμό (54787).Δεν έδωσα σημασία την πρώτη φορά.Όμως,ακολούθησαν και άλλα μηνύματα,κάποια από τα
οποία άφηναν και υπονοούμενα εναντίον μου!Η αλήθεια είναι ότι τότε απάντησα έντονα σε ένα-δύο
από αυτά!Την επομένη το πρωί επισκέφθηκα ένα γνωστό μου πρόσωπο,που είχε γνώση του αντικει
μένου,και μέσω του Διαδικτύου πληροφορηθήκαμε ότι τα μηνύματα αυτού του πενταψήφιου αριθ
μού-και όχι μόνο βέβαια-είναι υπερχρεώσιμα και χρεώνονται στους χρήστες κινητών τηλεφώνων!Πήγα κατευθείαν στο κεντρικό κατάστημα της Vodafone,στο Βόλο,και εκεί μου είπαν ότι πράγματι η εταιρεία παραχωρεί σε κάποιους το δίκτυο για να στέλνουν παρόμοια μηνύματα-με τα χαρακτηριστι κά που προανέφερα-και ότι εγώ μπορούσα να τηλεφωνήσω στην εταιρεία να μου κάνει φραγή,ώστε να μη χρεώνονται σε μένα τέτοιου είδους εισερχόμενα μηνύματα!Και εδώ αρχίζει ο καβγάς:
-Με συγχωρείτε,αλλά εγώ,ως πελάτης,δεν θυμάμαι να υπέγραψα πουθενά να πληρώνω και τα μηνύ
ματα που μου στέλνουν κάποιοι κερδοσκόποι,οι οποίοι μας κλέβουν τα χρήματά μας μέσα από την τσέπη μας!Ούτε,επίσης,με ενημέρωσε κανείς ότι γι'αυτά τα μηνύματα θα πρέπει να κάνω φραγή,για να μη χρεωθούν σε μένα!
-Μα,όλες οι εταιρείες το ίδιο κάνουν!μου απαντούν.
-Και επειδή κάνουν όλοι το ίδιο,αυτό σας δίνει το δικαίωμα να χρεώνετε σε μας τους πελάτες τα μη
νύματα αυτά;Ελπίζω,δηλαδή,να με θεωρείτε και μένα πελάτη σας και όχι κάτι. . .χειρότερο!
    Τελοσπάντων,κάναμε τη φραγή,ώστε να μη χρεώνονται σε μένα τα εισερχόμενα μηνύματα αυτού του αριθμού,αλλά οι ενοχλήσεις των μηνυμάτων συνεχίστηκαν επί ένα τετράμηνο!Ακόμα και τις με
σημβρινές ώρες της κοινής ησυχίας,αλλά και τις μεταμεσονύκτιες!
β.Από το 2009,είχα ένα πακέτο(σύνδεση)με τη Vodafone,για να μιλώ με το γιο μου αρχικά στην Ολ
λανδία και μετέπειτα στη Γερμανία.Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα,τα μηνιαία έξοδα αυτού του πακέ
του κυμαίνονταν,κατά μέσο όρο,στα 70-80€.Μιλούσαμε με το γιο μου μία φορά την εβδομάδα,κατά
βάση,και ανταλλάσσαμε και αρκετά μηνύματα,το κόστος των οποίων ως γνωστό είναι πολύ μικρό.Η
επικοινωνία μας ήταν πάντα αυτή,ακόμα και σήμερα,με εξαίρεση,βέβαια,κάποιες γιορτές που ίσως ή
ταν δικαιολογημένη μία μικρή υπέρβαση.Μετά,όμως,από κάποιο διάστημα,ο μέσος όρος των μηνιαί
ων εξόδων του προγράμματος-σε αντίθεση μάλιστα με τους μισθούς μας στην Ελλάδα-άρχισε να παίρνει την ανηφόρα,μέχρι του σημείου ακόμα και να διπλασιαστεί!Από το κεντρικό κατάστημα,στο
Βόλο,μου λέγανε ότι το πακέτο,που είχα,ήταν πλέον ακριβό και έπρεπε να το αλλάξω.Οκέι,αν αυτό
είναι η αιτία να το αλλάξουμε!Συζητήσαμε το θέμα με μία υπάλληλο-ονόματι Κωσταντίνα-και μου
έβγαλε ένα πακέτο με μηνιαίο κόστος κάτω των 70€.Έχω κρατήσει το πρόχειρο χαρτί που μου το έ
γραψε!Ακούστε τι περιλάμβανε:1500 λεπτά το μήνα-δηλαδή 25 ώρες!-από και προς Vodafone και
1500 μηνύματα!Επίσης,περιλάμβανε:3 ώρες το μήνα προς όλα τα άλλα δίκτυα και 90 μηνύματα!Εν
νοείται ότι για να ξεπεραστεί το μηνιαίο κόστος των 70€,θα έπρεπε να καλυφθούν όλα τα παραπάνω!
Πού να καλυφθούν 25 ώρες τηλεφωνήματα;Ήταν,μάλιστα,υπεραρκετές ακόμα και οι 3 ώρες προς όλα τα άλλα δίκτυα!Προσωπικά,το τηλέφωνο αυτό το χρησιμοποιούσα σχεδόν αποκλειστικά για να επικοινωνώ με το γιο μου.Εκείνος,βέβαια,έκανε κάποια τηλεφωνήματα και προς άλλα δίκτυα,αλλά
πάντα,όπως μου έλεγε,μέσα στα πλαίσια του παραπάνω πακέτου.Και όμως:Δύο λογαριασμοί,που μου ήρθαν με το νέο πακέτο,ήταν διπλάσιοι από τα συμφωνηθέντα!Εδώ πια οι καβγάδες γίνανε... ομηρικοί και αμέσως διέκοψα τη σύμβαση!Σήμερα,χωρίς να έχει αλλάξει κάτι στη συχνότητα της επικοινωνίας με το γιο μου,το μηνιαίο κόστος της με καρτοκινητό δεν ξεπερνά τα 30€!                            Πώς το βλέπετε εσείς,κ.Υπουργέ,υπάρχει πουθενά εδώ αξιοπιστία;Τους ελέγχει,τελικά,ποτέ κα νείς αυτούς;Αν μου πείτε για Ανεξάρτητες Αρχές,πιο κάτω θα δείτε και τα χειρότερα!
3.Πριν από μερικά χρόνια,είχα σύνδεση με την Cosmote σε τρία κινητά(δικού μου,του γιου και της κόρης).Οι πρώτοι λογαριασμοί καθενός από τα τρία κινητά μας κυμαίνονταν στα 40-45€.Όμως,μήνα με το μήνα,μετέπειτα, οι λογαριασμοί της κόρης μου ανέβαιναν συνεχώς,ώσπου αργότερα έφτασαν στο ποσό των 115€!Παρατηρώντας αυτή τη συνεχή ανοδική γραμμή των μηνιαίων λογαριασμών της κόρης μου,κάποια στιγμή της λέω:
-Τι συμβαίνει εδώ,παιδί μου;Τα έκανες όλα αυτά τα τηλέφωνα;
     Η κόρη μου βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση και δεν ήξερε τι να μου απαντήσει!Τότε συζητήσαμε
το θέμα και,για να δούμε τι συμβαίνει,συμφωνήσαμε να κρατά σε καθημερινή βάση-για ένα χρονικό
διάστημα-κάθε της τηλεφώνημα και μήνυμα(πότε,πού και πόσο)!Ξέρετε,τελικά,τι διαπιστώθηκε;Οι λογαριασμοί της κόρης μου,επί ένα δωδεκάμηνο περίπου,ήταν από50% πιο πάνω έως και τριπλάσιοι!Τα στοιχεία αυτά αργότερα τα έστειλα στην ΑΔΑΕ (την Ανεξάρτητη Αρχή για το Απόρρητο των Επικοινωνιών).Απάντηση της ΑΔΑΕ:Ουδεμία παρανομία!Έχω την αλληλογραφία στο αρχείο μου!Καταλάβατε τώρα,κ.Υπουργέ;Αντί το κόστος που πληρώνουμε για τη χρήση της κινητής τηλεφωνίας να είναι ανάλογο με τις επικοινωνιακές μας ανάγκες - και τις πραγματικά προσφερόμενες υπηρεσίες -τελικά είναι μάλλον ανάλογο με τους οικονομικούς στόχους κάποιων εταιρειών!Kαι όλα αυτά,εν μέσω οικονομικής κρίσης και απόλυτης λιτότητας για τον ελληνικό λαό!Και να σας πω κάτι επ'αυ
του;Τουλάχιστον,αν ξέραμε ότι τα χρήματα αυτών των εταιρειών ξοδεύονται και επενδύονται στη
χώρα μας,θα μπορούσα να πω:"Δεν πειράζει,ας. . .πειράζει"!Όμως,δεν γνωρίζουμε,ούτε πού κατατί θενται,ούτε πού επενδύονται.Μέχρι στιγμής,δεν έχουμε ιδεί,όλοι αυτοί που έχουν τις οικονομικές δυνατότητες,να βγαίνουν,ας πούμε, στην επαρχία και να κάνουν κάποια έργα βασικών υποδομών (δρόμους,πλατείες κ.ά.) που δεν έχουν τα χωριά μας,να στηρίξουν το έργο πολιτιστικών συλλόγων, σχολείων,εκκλησιών και να ζωντανέψουν την οικονομική ζωή της υπαίθρου!
       Τέλος,με την ευκαιρία θα ήθελα να δώσω στη δημοσιότητα και κάποιους ακόμα αριθμούς,των οποίων η παρουσία στις οθόνες των κινητών μας τηλεφώνων κάθε άλλο παρά αθώα φαίνεται να είναι:3021188017,3021120045,2142147200,302112004552,302112004511,3021199894500,54991,
02130108400,30211077411.Γι'αυτό και θα παρακαλούσα το κοινό-τους χρήστες κινητών τηλεφώ νων,δηλαδή:Ποτέ μην ανοίγετε το κινητό σας αν δείτε να σας καλούν παρόμοιοι αριθμοί.ούτε βέβαια να απαντάτε στα μηνύματά τους!Αν το κάνετε,το μόνο που έχετε να . . .κερδίσετε είναι να σας χρεω θούν στο λογαριασμό σας κάποια ευρώ παραπάνω!

(Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε,στις 2.2.2015,στην εφημερίδα"Πρωινός Τύπος" της Καρδίτσας)



1 σχόλιο:

  1. Γεια σας. Οφείλω να πω συγχαρητήρια για το άρθρο σας το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον. Εγώ έχω καρτoκινητό vodafone αλλά δεν έχω κανένα παράπονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εδώ μπορείτε να γράψετε το σχόλιό σας...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *